Dieta na zdrowe jelita

Polub nas:

Jelita to niezwykły organ. W procesach trawienia i syntezie niektórych witamin czy innych związków budulcowych biorą udział bakterie na stałe mieszkające w jelitach. Żyjemy w symbiozie z innymi organizmami, które pomagają rozłożyć pokarm i chronią nas przed chorobami.

Czego nie jeść by mieć zdrowe jelita?

W dzisiejszych czasach wypełnionych po brzegi półek w sklepach łatwiej napisać czego nie jeść. Dieta człowieka powinna być różnorodna i opierać się na zasadach „co za dużo to niezdrowo”, „lepiej zjeść mniej ale dobrej jakości niż dużo pustych, tanich kalorii”. Należy unikać produktów wysokoprzetworzonych, czyli poddawanych wielu procesom zmieniającym wartość odżywczą.

Na czarnej liście znajdują się:

  • cukierki, wafelki, batoniki, żelki, ciastka…
  • lody
  • napoje gazowane
  • chipsy
  • słone przekąski
  • margaryna
  • słodkie płatki śniadaniowe
  • zupki „chińskie“
  • dania w proszku
  • fast food
  • słodzone jogurty

Dlaczego dieta jest ważna?

Dostarczając organizmowi produkty przemysłowe, wysokoprzetworzone doprowadzamy do problemów z trawieniem oraz do „wygłodzenia“ dobrych bakterii w naszych jelitach. To co jemy ma bezpośredni wpływ na rodzaj flory bakteryjnej. Jesteśmy tym co jemy. Jeśli nakarmiliśmy organizm bezwartościowym zapychaczem bakterie mogą sobie nie poradzić. Nadmiar cukru i tłuszczu zacznie się odkładać natomiast wartościowe składniki budulcowe zamiast zostać wykorzystane właściwie zostaną spalone w pierwszej kolejności jako łatwa energia. Dania, które przygotowujemy w wysokich temperaturach nie są zdrowe dla jelit. Smażenie, pieczenie w temperaturze powyżej 100 stopni warto zastąpić gotowaniem na parze. Łączyć produkty gorące z zimnymi, surowymi warzywami. Dlaczego to takie ważne? Flora bakteryjna w jelitach odpowiada za 80% odporności organizmu.

Czym karmić bakterie by były z nami szczęśliwe

W zdrowym organizmie zdrowe bakterie i na odwrót. Jest wiele diet na świecie i miliony przepisów na pyszne dania. Wszystko jest dla ludzi i nie trzeba sobie wszystkiego odmawiać. Jednak należy pamiętać, że tłuszcz, węglowodany, białko, witaminy, minerały, błonnik wchłaniają się z pożywienia w różnym stopniu. Wszystko zależy od połączenia. Np. warzywa powinniśmy polewać zdrowym tłuszczem tłoczonym na zimno ponieważ organizm potrzebuje go aby wchłonąć witaminy. Im bardziej przetworzone dania tym bardziej możemy mieć problem z przyswojeniem składników. Często spotykamy się z radami „napij się ziółek to lepiej strawisz“…

Dlaczego przyprawy i zioła wspomagają jelita?

Jedzenie wysokoprzetworzonej żywności powoduje bóle brzucha i wzdęcia. Niezdrowa dieta prowadzi do niewłaściwego oczyszczania się jelit oraz bałagan w świecie flory bakteryjnej. Rozregulowany organizm jest mniej odporny. Zioła i przyprawy pomagają jelitom w oczyszczeniu, pobudzają wytwarzanie soków trawiennych. Kminek, koper włoski, anyż, szałwia, majeranek, rumianek, kolendra, czystek… Długo by wymieniać. Jeśli nie dodajemy ziół jako przyprawy do dania a zamierzamy wypić mieszankę w postaci herbatki to warto sprawdzić na opakowaniu sposób użycia. Aby nam pomogło trzeba wypić odpowiednią dawkę oraz przez jakiś regularny czas. Osoby, które mają problem z piciem ziółek mogą sięgnąć po gotowe tabletki. Tutaj szczególnie pomocna może być mieszanka ziół BurnActive, która została w tym roku nagrodzona tytułem Bestseller Roku Law Business Quality. Zmniejsza apetyt, reguluje metabolizm. Oczyszczone jelita, sprawnie działający układ pokarmowy sprawi, że nasza sylwetka również będzie smukła i zdrowa.

 

 

burn active

Polub nas: