Jak sen wpływa na skórę

Polub nas:

Mówi się, że sen jest najlepszym kosmetykiem. W istocie jest nam niezbędny do prawidłowego funkcjonowania. W trakcie jego trwania organizm ma szansę zwolnić pracę i się zregenerować.

Ważne jest by zapewnić sobie 7-8 godzin snu. W trakcie jego trwania ciało ma szansę odpocząć i się zregenerować. Wydzielany hormon wzrostu odbudowuje tkanki i uszkodzenia. Kremy używane na noc mają większą moc działania. Najlepsze na noc to lekkie, nie zapychające porów, nawilżające. Na noc można zrobić sobie maseczkę na twarz, dłonie, stopy, włosy… Najważniejsze by przed snem oczyścić skórę z pozostałości dnia i makijażu.

Co się dzieje z ciałem jeśli nie dosypiamy?

Skóra staje się szara, oczy zaczerwienione i podkrążone. Po nieprzespanej nocy spada koncentracja i zdolności uczenia się. Samopoczucie spada, może pojawić się rozdrażnienie. Długotrwałe niedosypianie może spowodować chroniczne zmęczenie i osłabienie organizmu. W konsekwencji większą podatność na choroby. Powinniśmy zasnąć ok 23 ponieważ od 23 do 3 rano organizm wydziela melatoninę, hormon snu, antyoksydant, który walczy ze zmarszczkami i przebarwieniami. Kiedy zasypiamy zrelaksowani zmniejsza się ilość kortyzolu, hormonu stresu. Ten wydzielany w nadmiarze powoduje zmiany skórne, wzmaga trądzik czy ułatwia powstawanie rozstępów.

Bezsenność

Powody bezsenności są różne. Silne emocje, zmiany, ekscytacja, nadmiar wrażeń, tych dobrych czy złych, stres. Przejedzenie lub głód – złe nawyki żywieniowe. Atmosfera w sypialni – za suche powietrze czy też za wysoka temperatura.

Zadbaj o zdrowy sen

Przede wszystkim zastanów się co może być przyczyną niedospania czy bezsenności. Może wystarczy wietrzenie sypialni przed snem czy przykręcenie kaloryfera. Może wprowadzenie rutyny – kąpiel, relaksująca muzyka, wygodne łóżko. Higiena snu polega też na tym, że dbamy o miejsce, w którym śpimy – pościel, materac, odkurzony, czysty pokój i przytulne oświetlenie, które nie rozbudzi a ukoi. Zapach również może nam pomóc w zaśnięciu, np. olejek lawendowy. Kolor ścian w sypialni o spokojnej barwie, pozbycie się telewizora i innych rozpraszaczy. Organizm, który się zrelaksuje i zregeneruje lepiej sobie poradzi ze stresem w często szarej rzeczywistości dnia.

Złe nawyki żywieniowe

Podstawą zdrowia jest zbilansowana dieta i prawidłowe nawyki. Jeśli jemy tłusto i niezdrowo, organizm w nocy zamiast się regenerować będzie zajęty trawieniem i odkładaniem zapasów. Może nie radzić sobie z nadmiarem toksyn. W konsekwencji będzie się pogłębiać zmęczenie i bezsenność w nocy. Dobry metabolizm jest tu kluczowy. Istnieją sposoby by go przyspieszyć przy równoczesnym wprowadzeniu odpowiednich nawyków i zbilansowaniu diety. Dobrym przykładem są kapsułki Burn Active. Oczyszczają organizm, przyspieszają metabolizm i spalanie tłuszczu. Pomagają w zmianie złych nawyków. Burn Active bierze się rano. Kolacja powinna być zjedzona ok dwóch godzin przed snem. W ciągu dnia zamiast kawy lepszym wyborem będą herbatki ziołowe czy zielona herbata. Wieczorem też można napić się melisy zamiast pobudzającej herbaty. Picie odpowiedniej ilości wody w ciągu dnia nie jest bez znaczenia.

 

burn active

Polub nas: