Kiszonki! Prosty sposób na zdrowie

Polub nas:

Sezon na robienie kiszonek rozpoczęty. Jeśli jeszcze nigdy nie kisiliście to warto zacząć. Po pierwsze sklepowe kiszonki mogą zawierać konserwanty. Po drugie lepiej zrobić samemu i mieć pod ręką. Kiszone warzywa to samo zdrowie, wiemy to od stuleci. Najpopularniejsze to kiszona kapusta, kiszone ogórki, kiszone buraki. Czy wiecie jakie jeszcze warzywa możemy wykorzystać do tego procesu? Prawie wszystkie warzywa i owoce! Papryka, marchew, czosnek, śliwki, jabłka, kalafior… Internet jest pełen przepisów i pomysłów na kiszonki. Wiedzieliście, że można kisić cytrynę? Pachnie obłędnie.

Dlaczego warto jeść kiszonki?

Dzięki kiszeniu podnosi się w warzywach zawartość witamin a spada zawartość cukru. W przetworach znajdziemy całe bogactwo mikroelementów (witaminy A,B, C, E, K, wapń, potas, fosfor, cynk, siarka…), które wzmocnią naszą odporność.

 Mniej cukru = mniej kalorii

 Kiszonki zawierają również:

– kwas mlekowy, który pomaga w trawieniu, oczyszcza, odtruwa organizm,

– bakterie probiotyczne, które wpływają korzystnie na florę

bakteryjną jelit, usuwają toksyny i chronią przed grzybicami i infekcjami,

– acetylocholinę, która pomaga w regulacji ciśnienia krwi,

– izotiocyjanianę, która działa przeciwrakowo

Pamiętajcie! Za 80% odporności organizmu odpowiadają nasze jelita. Jeśli nasze bakterie w brzuchu będą szczęśliwe to my też.

Powinniśmy jeść kiszonki przez cały rok a jeśli nie mamy ochoty to pić chociaż sok, ponieważ zawiera podobne składniki co kiszonki.

Sok z kiszonek łagodzi kaszel, przywraca równowagę kwasowo-zasadową oraz pomaga przy odchudzaniu, pomaga w pozbyciu się migreny, kaca i zaparć.

Dlaczego sok z kiszonek pomaga w odchudzaniu?

W skrócie:

  • oczyszcza organizm,
  • dodaje energii,
  • pomimo niskiej kaloryczności daje uczucie sytości

Dla ochrony organizmu i urody warto więc sięgać po kiszonki. Na zdrowie!

Polub nas:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.