Zdrowe odchudzanie czyli jak zachować zdrowy rozsądek

Polub nas:

Prawidłowe odchudzanie to proces wieloetapowy i rozłożony w czasie. Zdrowa, zbilansowana dieta odchudzająca w połączeniu z aktywnością fizyczną może zdziałać cuda. Odchudzanie jest  niekiedy koniecznością, gdy u kobiet czy mężczyzn nadwaga powoduje problemy zdrowotne. Jednak w większości przypadków chęć utraty wagi jest uzasadniona troską nie o zdrowie, ale o atrakcyjny wygląd. Bez względu na to, dlaczego chcemy schudnąć, zrzucanie kilogramów nie jest prostą sprawą. Wiele osób nie wie, jak schudnąć w bezpieczny i racjonalny sposób. Dużym problemem jest także utrzymanie wagi. Większość odchudzających się osób na własnej skórze przekonuje się, co to jest efekt jo-jo.

Zdrowe odchudzanie czyli jak zachować zdrowy rozsądek

Rozsądek na początek

Kilogramy można zrzucić szybko dzięki restrykcyjnej diecie i jeszcze szybciej przybrać na wadze po powrocie do dawnych nawyków żywieniowych. Pierwszym etapem odchudzania powinno być oczyszczenie organizmu. W takie dni przyjmuj jedynie napoje, świeżo przyrządzone soki, zupy. Dzięki temu żołądek nieco się obkurczy, a organizm odda zapas wody. Pamiętajcie o zdrowym rozsądku, zbyt szybka utrata kilogramów prowadzi do problemów ze zdrowiem.

Następnym etapem  gdzie zauważamy pewna poprawę nasza tkanka tłuszczowa zmniejsza się , a bilans wodny wyrównuje się. Podczas odchudzania należy uzbroić się w cierpliwość. Musisz sobie uświadomić, że odchudzanie to proces wieloetapowy i rozłożony w czasie. Warto pamiętać, że zapotrzebowanie kaloryczne jest inne dla każdego. Ma ono związek z wiekiem, wagą, płcią i trybem życia. Dlatego też dieta jest w dużej mierze sprawą indywidualną.

Żelazna zasada, mało ale za to częściej

Przeciętny organizm nadmiar  nie wykorzystanej energii zamienia w tłuszcz gdzie odkłada go w naszym organizmie. Poziom cukru we krwi nie może przekraczać określonych poziomów ani spadać poniżej wartości granicznych .Jeżeli jest zbyt wysoka, zaczyna być niebezpieczna. Organizm wydziela więc insulinę, dzięki której nadmiar cukru zamieniany jest w glikogen a następnie w tłuszcze. Przy tym wszystkim nasz żołądek to trochę taki worek, który się rozciąga i kurczy. Jeśli wsadzisz tam za mało to dostosuje się do mniejszej ilości. Z kolei, jeśli naładujesz do niego dużo to rozciągnie się do odpowiednich rozmiarów. Podsumowując: Im częściej jesz tym rzadziej organizm czuje głód, a więc mniej jedzenia się domaga. Najgorsze, co możesz zrobić swojemu organizmowi to zjeść za dużo albo głodzić się. Cały dzień w pracy na kawie i ciastkach, a na kolację wielkie obżarstwo, to największy błąd! Staraj się unikać momentów, gdy chce Ci się jeść jednocześnie nie przejadając się i nie przekraczając dziennej porcji kalorii. Powodzenia..

Polub nas:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.